15032025_1.jpg
Отношението към нуждаещите се от специална грижа е мерило за обществото. Това каза президентът Румен Радев, който участва в откриването на терапевтични кабинети в Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в Пазарджик. Държавният глава благодари на кмета и на общинското ръководство за усилията, които полагат за този център и на Министерство на образованието и науката за управлението и грижите да се модернизира и развива Регионалният център в Пазарджик. Президентът отправи думи на благодарност и към директора на центъра Гергана Колчакова, към всички специалисти за търпението и всеотдайността при работата с децата.
Ние сме щастливи, че разполагаме с Регионален център, който е едно от водещите модерни звена за провеждане на държавната политика в процеса на приобщаващото образование. Тук работят изключителни педагози и специалисти, каза областният управител Валентина Кайтазова. Тя допълни, че Регионален център Пазарджик обслужва повече от 1200 деца, които са от цялата област и благодари на Министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за предоставените финансови средства за изграждането на новите зали на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование. В тях ще се реализират дейности за подобряване на сензорната интеграция, психомоториката, когнитивните умения, езика и речта на деца със специални потребности.
Думи на благодарност към работещите в Регионалния център отправи и кметът на общината Петър Куленски.
Стихотворение за надеждата и изпълнение на българска народна песен на деца, обучаващи се в центъра развълнуваха всички присъстващи на събитието.
Новите помещения включват:
Сензорна стая – предназначена за стимулиране на сетивата чрез специализирано оборудване, което подпомага децата с нарушения в сензорната обработка, включително тези с аутизъм и хиперактивност.
Ерготерапевтичен кабинет – фокусиран върху развитието на двигателните и когнитивните умения чрез упражнения, адаптирани за индивидуалните нужди на всяко дете.
Кабинет за логопедична терапия – специално оборудван за работа с деца с езикови и говорни затруднения, включително нарушения в артикулацията и забавено езиково развитие.
Кабинет за арттерапия – създаден за насърчаване на емоционалната изразност и социалната адаптация чрез изкуство и творчески занимания.
Кабинет за рехабилитация и лечебна физкултура – осигурява терапевтични упражнения за подобряване на координацията, баланса и двигателната активност.


  


Cheta